Když má firma více vozidel, jež používá ke svým účelům, má nejednou majitel nebo odpovědný vedoucí pracovník důvod mít vrásky na čele. A to proto, že koupit si takové vozidlo není snadná a levná záležitost, a platit a vyřizovat vše, co s ním souvisí, také ne. A představa, že si pak s pomocí takových vozidel ještě přilepšují na úkor podniku šoféři, závozníci a další zaměstnanci, už teprve hýbe dotyčnému člověku žlučí.
Jenže jak si takovouto techniku ohlídat, že? Jak to zaonačit, aby personál dělal jenom to, co dělat má, a nepokoušel se naopak namastit si na firemní náklady vlastní kapsu?
Jedinou možnou odpovědí, která přichází v úvahu, ať už se na ni podíváme z jakéhokoliv úhlu pohledu, je, že je záhodno pořídit si sledování vozidla. Čímž není myšleno, že by si snad nějaký ten generální ředitel najímal celý houf soukromých detektivů, což by bylo natolik drahé, že by se to rozhodně nevyplatilo, ale že tento vsadí na komukoliv u nás se nabízející technické řešení, jež dokáže zdánlivě nemožné:
- Skýtá přehled o tom, co se se všemi firemními vozy zrovna děje, a to aniž by osoba pověřená touto kontrolou musela vystrčit paty z domu.
- Automaticky generuje knihu jízd.
- Eviduje provoz vozidla za libovolné zvolené období.
- Importuje data z tankovacích karet.
- Pomocí GPS trasuje podle historie.
- Může využívat i kapacitní sondu CAP04 pro měření hladiny pohonných hmot v nádrži.
- Sleduje různé parametry toho kterého vozidla (rychlost, otáčky motoru, teplotu a zatížení motoru, obsah nádrže a podobně).
- Může používat čtečku identifikačních čipů.
- Může bránit neoprávněnému použití a krádeži jak pohonných hmot, tak klidně i součástí či celého stroje.
Což umožňuje zabránit zbytečným ztrátám, jež někdy činí i desítky procent z provozních nákladů. Jednoduše proto, že když jsou zaměstnanci pod takovou kontrolou, sotva si dovolí podniknout něco nekalého.
A podnikateli tento systém navíc i připomene servisní prohlídky, technické kontroly, vypočítá cestovní náhrady,…
A to se vyplatí.