Sociální sítě coby trend dnešní doby

Sociálních sítí existuje velké množství, přičemž se vyplatí orientovat se v těch nejvýznamnějších, které hýbou světem. Mezi ně dozajista patří následující:
odemykání mobilního telefonu
 
Facebook
 
Sociální platforma Facebook, spjatá s typicky modrou barvou, představuje jednu ze světově vůbec nejrozšířenějších sítí, kterou užívají více než dvě miliardy uživatelů. Jejím zakladatelem a generálním ředitelem je dnes již legendární Mark Zuckerberg. Ačkoliv je datum vzniku Facebooku spojeno s rokem 2004, sociální síť pronikala do povědomí lidí velmi postupně, v průběhu několika let. V České republice došlo k masovému využívání tohoto webového systému na přelomu let 2009 a 2010, kdy se registrovalo velké množství uživatelů.
 
Facebook se i dnes těší popularitě, nicméně své nejslavnější období má již za sebou a mnozí jej považují za umírající projekt. Jednotliví uživatelé stále méně a méně využívají možnost sdílení psaných statusů, stejně tak zveřejňování fotografií. Na hlavní stránce se tak nejčastěji setkáváme čistě s reklamním obsahem a příspěvky stránek, které máme označené jako oblíbené, o efektivním propojování lidí však již nemůže být řeč.
 
Messenger
 
Messenger představuje platformu spadající pod zmiňovaný Facebook, která je rozšířená zejména na mobilních telefonech. Krom zasílání textových zpráv umožňuje zasílat rovněž fotografie a obrázky, video a audio soubory či sdílet polohu uživatele. Chat je také oživen nejrůznějšími doplňky jako jsou emoji, samolepky a GIFy. Oceňovanou funkcí je také možnost videochatu.
ikony sociálních síti
 
Whatsapp
 
Alternativa Messengeru z roku 2009, která se těší vysoké oblibě spíše v zahraničí nežli u nás. Pracuje na podobném principu a je určena výhradně pro vlastníky mobilních telefonů.
 
Instagram
 
Sociální síť, spuštěná v roce 2010 a orientující se na sdílení fotografií a videí jednotlivých uživatelů. Těmi přitom mohou být jak fyzické osoby, tak společnosti a firmy. Oblíbeným prvkem je možnost sdílení tzv.instastories, kterými jsou fotografie a krátká videa, zobrazující se pouze po dobu 24 hodin. Jde o způsob vnesení vyšší míry aktuálnosti a autenticity. Instagram užívá více než miliarda osob.
Twitter
 
Platforma z roku 2006, prostřednictvím níž lze sdílet krátké příspěvky a statusy, tzv. tweety. Twitter je znám především pro svou stručnost a aktuálnost.
 
LinkedIn
 
LinkedIn představuje sociální síť zaměřenou na profesní život uživatelů. Jde o platformu, na níž lidé sdílejí své životopisy a pracovní zkušenosti, přičemž se mohou vzájemně oslovovat ohledně pracovních nabídek a spoluprací.